Ein guter Eindruck - avagy egy jobb benyomás (már a németek is) :D
Ma kezembe kerül egy érdekes cikk a Süddeutsche Zeitung egy régebbi számából. (Német újratanulásom közepette.) Ebben (is) arról írnak, hogy milyen fontos manapság a netet használni, kihasználni álláskeresésre. Persze a veszélyekre is felhívják a figyelmet. Az eredeti cikket megtálhatjátok itt: Ein guter Eindruck - Süddeutsche Zeitung.pdf (865 kB)
Magyarországon sem ritka, hogy a potenciális munkaadók utánanéznek a kedves jelöltnek.
A jelöltnek pedig mindent meg kell tennie, hogy jó benyomást alakítson ki. Érdmes fenn lenni a főbb közösségi oldalakon, főleg a szakmai oldalakon. Ilyen pl. a LinkedIn, vagy Xing is. Utóbbit kevésbé ismerem, de a LinkedIn egy ideje már jó ismerősöm. Hasznos oldalnak tartom, sok szakmai kapcsolatot lehet kiépíteni. Kevésbé szórakoztató hely, mint a Facebook, de szakmai fejlődésre, előrelépésre sokkal inkább alkalmas.
A cikkben továbbá felhívják a figyelmet arra, hogy érdemes utánanézni, hogy mit dob ki rólunk a Google például. Fontos, és ezzel én is egyetértek, hogy összhangban legyen a neten található információ azzal, ami az önéletrajzunkban van. Fontos, de nem is olyan könnyű feladat igaz? Szeritem sokan vagyunk úgy, hogy nem mindig csak szépet és jót írunk ki pl. a Facebook-ra. De a cikk szerint erre is van megoldás. Sokat kell kommentelni, akár szakmai fórumokon is, vagy a saját fórumunkon :D, és akkor az új infó kitörli a régit. Meg persze arra sem árt figyelni, hogy ki láthatja a posztjainkat. Óvatos beállításokkal elkerülhetőek a nagy hibák.
Ahogy olvastam a cikk leginnkább azt sugallja, hogy a legjobb ha saját oldalunk van, vagy blogunk, de ha valakinek erre nincs ideje az is elég, ha különböző szakmai, de mások által üzemeltetett fórumhoz szól hozzá, vagy egyfajta viruális névjegykártyát hoz létre, és oszt meg, olyan oldalak segítségével, mint a www.about.me.
A lényeg, hogy nyomot kell hagyni a világban, és szerepvállalást mutatni, mert így talán könnyebben észreveszik, hogy értékes emberek vagyunk. És adódhat úgy, hogy ha már csak néhány jelölt van versenyben egy állásért, akkor az fog dönteni, hogy miként vagyunk jelen a neten, hogy milyen tartalmak találhatóak meg rólunk. Ezt a tanulságot egy Koncz Zsuzsa dal néhány sora tökéletesen kifejezi:
"Hanem a napi sajtón, meg a heti sajtón,
meg főleg a bulvárlapokon,
Rajtuk múlik, hogy kiből lesz rossz nő
áruló vagy éppen epigon.
Meg az se mindegy, hidd el nekem,
hogy mit írnak rólad az interneten."