"A virágokat öntözd, ne a gazt!"

Ami nem működik, azt hagyjuk, ne folytassuk, ami ellenben működik, és jól is csináljuk, abból csináljunk többet.

Brief coach vagyok. A fenti megállapítás a brief coaching egyik alapelve, amivel teljes mértékben egyetértek. Igyekszem is eszerint élni, amikor csak tehetem. Viszont én is, és szerintem más volt már olyan helyzetben, amikor valami olyasmihez ragaszkodtunk, aminek nem volt sok értelme. Öntöztük a gazt, ami nem virágzott.

És ahogy haladt előre az idő, azt vettük észre, hogy rosszul érezzük magunkat a bőrünkben, mert olyan látszólagos normáknak akartunk megfelelni, amikkel nem értettünk egyet. Bónuszként pedig a stressz, a nyugtalanság és az idegesség lettek az új társaink.

Hogy mit tehetünk egy ilyen helyzetben?

Legyünk pozitívak és tekintsünk előre, sose nézzünk vissza… igen lehetne így is, de ez nem az az oldal :) 

De most komolyabban:

Ilyen és ehhez hasonló esetekre nagyon jó tippeket hallottam a TEDx Benedek Hegy konferenciáján, aminek a témája idén az újrakezdés volt.

Az életünkben gyakran kell újra kezdenünk, vagy inkább, ahogy ott tanultam, újrafolytatnunk és változtatnunk.

A sok - összesen kilenc - színvonalas előadás szinte mindegyikében felfedeztem egy-két gondolatot, ami a brief coaching szerves része.

Például: Keressünk egy célt, fogalmazzunk meg egy elhatározást, és törekedjük az elérésére úgy, hogy az jó legyen a számunkra. Használjuk fel erőforrásainkat, legyen az a kapcsolati hálónk, saját magunkban rejlő potenciál vagy egy készség.

És a legfontosabb: ismerjük fel, ha rossz úton járunk és merjünk változtatni. Ha pedig kell, mindezek előtt töltsünk 3 napot pizsamában és adjuk időt magunknak, hogy feldolgozzuk, bármi is történt.

 

Az előadásokat hallgatva rádöbbentem milyen fontos a briefes szemléletmód.

Bármi is történt velünk, hatalmas „aha” élmény lesz megtalálni a számunkra megfelelő utat, végigvenni az erőforrásainkat, rájönni, hogy mi is a célunk, és hogyan tudjuk elérni. Elismerni, hogy ideje egy kicsit „önzőnek” lenni és megfogadni, hogy ezentúl csakis a virágokat öntözzük, és nem a gazt.