Az internet bűvöletében avagy a hálózat csapdájában

Olvastátok Dave Eggers A kör című könyvét? Nem, ez nem a horror sztori könyv változata, de a maga módján elég horrorisztikus. Sokféle módon elgondolkodtató. Az internet világáról szól, és arról, hogy a közösségi média, minden formája milyen erősen képes befolyásolni minket. Szélsőséges világképet és életstílust mutat be, már-már sokkoló, George Orwell által (is) megírt módon, de nagyon érdekes gondolatokat vet fel.

(akit érdekel a könyv leírása itt találja meg: https://moly.hu/konyvek/dave-eggers-a-kor)

Olvasása után, és e sorok írás közben, nem véletlen, eszembe jutottak Pawel Kuczynski mélyen elgondolkodtató képei világunkról. (korábban sokszor keringett körbe, hol máshol, mint a Facebook-on)

Én is, mint sokan még mások, számítógéppel, számítógép előtt dolgozom, internetet használok, és nem is nagyon tudnám elképzelni a napomat nélküle. Manapság szükségét érzem, hogy kapcsolódjak világhoz, vagy legalább meg legyen a lehetőségem. Nem felejtem el, hogy milyen bénának és tehetetlennek éreztem magam, amikor egy pár napig gond volt az otthoni internetemmel. Sőt, amikor egy darabig nem volt telefonom, (pár nap) mert sikeresen eláztattam.

Ezek a napok és órák elgondolkodtattak, és igen, el kellett ismernem, hogy bizony én is függök az internettől és a telefonomtól.

Mentségemre azért elmondhatom, hogy talán én okosan használom a világhálót, és az általa kínált lehetőségeket. Ha tévednék, akkor jobban fogja vagyok a Mártixnak, mint hittem.

Ironikus egyébként, hogy internetet és közösségi médiát használok éppen ennek a bejegyzésnek a megosztására is. Viszont hangsúlyoznám, hogy azért az internet nem ördögtől való, és hiszem, hogy lehet okosan bánni vele.

Nem szeretnék átesni a ló túlsó oldalára azzal, hogy filozófiai, vagy ki tudja milyen eszmefuttatásba kezdek, arról, hogy a net és pl. a Facebook használata káros, és valami random idézetet sem szeretnék most megosztani veletek, aminek valamilyen valós vagy csak vélt mély, vagy annak tűnő tartalma van, mert az nem az én stílusom.

Azt viszont tudom, hogy a mai világba nagyon ostoba és teljesen értelmetlen döntés lenne kihagyni az internetet az életünkből. Használni kell, mert sok olyan információ megtalálható a világhálón, ami hasznos, ami előre vihet, számos célból elérhetünk a segítségével embereket. Legyen az kapcsolattartás, vagy marketinges cél.

 

Az a nem mindegy, hogy mennyit adunk ki magunkról pl. a Facebookon vagy a Twitteren, vagy a saját honlapunkon, és hogy a hihetetlen információ dömpingből mennyit és mit hiszünk el.

Ha válogatás nélkül osztjuk és fogadjuk be az információt, az véleményem szerint komoly hátrányokkal járhat. Meg kell válogatunk azokat a csatornákat, amik által kiadott infóknak hiszünk, és azokat a személyeket is , akiket közel engedünk magunkhoz.

Ha okosan használjuk az internetet és annak sokszor zavaró és zavarba ejtő világát, sokat nyerhetünk vele. Olvasókat, mint én, szakmai kapcsolati hálót, vevőket és még sok minden mást. Nem utolsó sorban viszont kapcsolatot tarthatunk barátokkal, ismerősökkel. Ez utóbbinál, pl. ha betartjátok a nekem jól bevált egyik aranyszabályt, miszerint lehetőleg csak olyan embert jelölök, vagy fogadok el ismerősnek, akivel legalább néhány szót már beszéltem, és láttam már a valóságban is, és nem hisztek el mindent elsőre, akkor sokat nyerhettek. Szóval kalandra fel!