A brief coachingról, avagy egy új kezdet

Aki ismer, vagy követi az oldalt az tudja, hogy brief coachinggal is foglalkozom. 

Sokat köszönhetek neki, azt hiszem ezt a visszatérést is. (jó ideje már hogy nem írtam ide semmit) 

Mi is az a brief coaching? Egy olyan coaching technika, ami túlzások nélkül a pozitívumokra, a megoldásra fókuszál. 

Nem elemzi a problémát, nem merül el benne. Azt keresi, hogy az adott helyzet mitől lehet jobb, az adott pillanatból hogyan lehet kihozni a legjobbat. 

Keresi azt a fajta megoldást, amitől előre lehet lépni, egy picit egyenesebben, egy picit magasabban lehet továbbmenni. 

Régóta tudom ezt, de valahogy mostanában nem voltam teljesen mindezek tudatában, de nemrég emlékeztettek erre. 

Az elmúlt időben nem voltak könnyű heteim, és valljuk be nem csak az elmúlt hetek, de az elmúlt egy-másfél év senkinek sem volt könnyű, és mindenkit megviselt egy kicsit, vagy nagyon. Nem csoda ha úgy éreztem változtatnom kell, ezért nemrég ismét elkezdtem brief coachinggal foglalkozni. Felidézem, használom, alkalmazom.

A folyamat, maga a brief coaching közben újra felfedeztem, hogy mennyi mindent ad hozá a mindennapokhoz ez a fajta gondolokodásmód, ha úgy tetszik, életszemlélet.

Felszabadító volt ismét megtapasztalnom, hogy milyen jó hatással van rám, és az ügyfelemre is egy-egy coaching beszélgetés. 

Bármilyen furcsán is hangzik, de számomra egyfajta feltöltődést ad, mert túl azon hogy segítek az ügyfelemnek túllendülni a  problémáján ismért rájöttem hogy nekem is sokat ad.

Azáltal, hogy keressük együtt az ügyfél által hozott élethelyezetben a pozitívumokat, egyúttal nekem is sikerül másképp látnom a saját dolgaimat, a saját problémáimat. 

A másképp gondolkodás folyamata nekem is segít, és egyfajta módon "áthuzalozza" az én gondolkodásomat, gondolataimat  is, így meg tudom találni a jót, a pozitívumokat a velem történt eseményekben, a saját élethelyzeteimben. 

Így ahelyett, hogy akadályokat látnék mindenhol, inkább kiindulási alapot keresek, és igyekszem a dolgokat más szemszögből is megvizsgálni, így van esélyem a legjobbat kihozni az adott helyezetből, vagy legalább megsprólom magamnak az idegbajt. :D 

Ugyanakkor megadom a lehetőséget magamnak, hogy elismerjem, igen ez most vacak, nagyon nem jó de felteszem a kérdsét is: hogyan lehet jobb, mit szeretnék helyette? 

Hogyan tudok kicsit előrébb jutni, mi az amitől jobban érzem magam? 

Ha meg tudom találni ezekre a kérdésekre a választ, máris kicsit könnyebb, kicsit harmonikusabb a nap. 

Hozzá kell tennem, hogy ez természetesen nem egy csodafegyver, és nem is az abszolút válasz mindenre (hisz azt régóta tudjuk, hogy 42), de sokat segít ha úgy érezzük elakadtunk. 

És erre emlékeztettek a közelmúltban. Köszönet érte!